søndag 8. november 2009

Det er vel ikke rart at disse digre raggsokkene tok motet fra meg en gang i tiden da. De er jo kjempedigre, rene soveposene, sikkert størrelse 53, iallfall 45. Nå er de iallfall ferdige og trollfar blir sikkert glad for dem.















Og det ble veldig maaaange tråder å feste på bare dette ene paret. Tror jeg må finne noe smart å ha alle tråder i, et skryteglass, et vitnesbyrd på at jeg er veldig flink og at jeg fortjener å få starte et nytt prosjekt en gang iblandt.


















Og her i kurven er det mange ganger til så mange tråder som må festes. Tror nok at jeg må surfe masse i bloggene her nå og hente inspirasjon og oppmuntring og mange nye drømmer om alt det fine jeg må lage. Ja, jeg drømmer selvfølgelig om at det blir fint.

















Det er flere sokker her som mangler en som ligner, men denne sokken under her som ikke er så langt på vei ennå, den har så fine julefarger. Jeg fikk lyst til å strikke litt på den jeg nå. Men jeg lover, jeg skal feste litt tråder innimellom.


8 kommentarer:

  1. Hei.Det ser ikke ut som om innleggene dine kommer igjenom på blogg lista.Tokk en titt så så jeg att du hadde lakt inn ett nytt innlegg.Håper du ikke blir lei av meg.Sokkene der var også kjempe fine med fine farger.Ser ut som om kattepusen har lyst til å lære seg å strikke.Jeg synes ikke det er noe kjekt å feste tråer.Huf huf..Ha en riktig fin Søndag videre.Klem fra Bodil..Skal nå ha besøk av min 18 åring..kjekt..

    SvarSlett
  2. Nei, jeg blir ikke lei. Jeg er så glad for at noen følger med og oppmuntrer meg.
    Så leit at gullet ditt har flyttet, eller kanskje er det litt fint også, for når hun kommer hjem nå, så har hun tid til å bli litt.
    Prinessa mi har nettopp kokt kakao utover ovnen, hi hi. Ho er god og blid, en ortlig skøyerjente, men har tusen jern i ilden, jobb, skole og venner. Hun har nesten ikke tid til å sitte stille. Tiden går så fort. Jeg koser meg så lenge jeg har henne hjemme.

    SvarSlett
  3. Så stemningsrik og herlig blogg du har her! Imponert over viljen til å gjøre feridg så-masse-arbeid-sokkene dine!
    Ser jo så utrolig kjempekoselig ut den uthusa di!

    SvarSlett
  4. Hei igjen.Aina bor i byen i egen kjellerleilighet.Hun har hatt det veldig tøft oppåver med en bror som er fungsjonshemmet.Han har krevd så mye att hun er vant til å måtte klare seg selv.Hun går tredje året Media og Kommunikasjon og så jobber hun efter skoletid.Mesunner deg att du er så flink til å lage trollhoder det har jeg altid så lyst til lage men er ikke flink til det.Vet ikke vor Kvalvåg gård er bor på andre siden av øya.Ha en riktig fin Søndagskveld.Bodil

    SvarSlett
  5. Heisann! Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Kjekt med nye bloggere, bare å stå på. Hos meg er det stille i bloggen for tiden, for holder på å produsere til julemesse. Rundt meg er det kaos med garn, pinner, heklenåler og oppskrifter. Får komme sterkere igjen når det roer seg. Bloggen din ser kjempekoselig ut. Og jemmen har du litt å holde på med også. Ha en flott søndag.

    SvarSlett
  6. Lykke til med julemessa Strikkogtove. Heldig de som får kjøpt noe hjemmelaget til Jul. Det er det umulig å finne her jeg handler, så jeg får endelig prøve å lage noe selv.

    Men julemessa di vekker minner. For mange, mange år siden, produserte jeg til en julemesse selv. Det skulle være åpen julegård på landbrukskolen med julespill og masse gjester. Jeg produserte juleengler av trolldeig og laget dørkranser av edelgran. Salget gikk strålende, men timebetalingen ble nok ikke stor. Men jeg glemmer aldri hvor stolt jeg var over at noen ville betale penger for det jeg hadde laget, så selv om inntekten ble liten, var det verdt det fine minnet.
    Håper du vet å verdsette produktene dine litt bedre enn det jeg gjorde.

    SvarSlett
  7. Det er veldig lenge siden at jeg lagde det trollhodet da Bodil, vi får se om jeg får det til igjen. Men jeg tenker som sånn jeg, at troll skal jo være stygge, store neser, store ører, og blir det bare ett øye, ja så funker jo det også. Hi hi. Jeg skal se om jeg finner oppskriften jeg brukte jeg, når jeg laget trollhodet.

    Jeg forstår nok at jenta di har måttet utøve større tolmodighet og nok har hatt mer ansvar enn de fleste i sin oppvekst. Men tenk på det sånn Bodil, at hun nok er enda bedre herdet og øvet til å møte prøvelser senere i livet, for det vil det sikkert bli. Og den dagen du blir bestemor, ja da vil du bare være glad for alt du har lært jenta di.

    Største jenta mi ble helt plutselig reservemor nå i høst til en gutt på ni.

    SvarSlett
  8. Hei på deg. Så koselig at du har lagt deg til som følger hos meg da.Hvor i Østfold bor du? Koselig blogg, og nå er jeg på jakt etter nye å følge, så her er en følger til. Ha nydelige dager. Klem :O)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...