fredag 6. november 2009

Hobbyrom i uthuset

Sokken er ferdig og jeg har begynt på den som skal være lik. Ikke spennede, men jeg gleder meg til å få paret ferdig, for da kan jeg gjøre noe annet, jippy. Jeg har også fått min første Follower. Hun kommer til å titte på bloggen min og hun vet hvis jeg ikke gjør tingene mine ferdige. Nå må jeg ta meg sammen. Heldigvis har Bodil en kjempeflott blogg selv, så jeg kan lære hvordan man kan forme bloggen.















Her er et glimt av garnet som må vente. Helt nytt for meg. Jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på å tove. Jeg har lyst til å lage en tova nisse, helst en som får være med å feire jul i år.















Her i uthuset er hobbyrommet. Vi kjøpte stedet her i skogen i fjor og det meste av hobbysakene mine står fortsatt i esker og sekker her ute.

















Litt om litt får dukker og nisser titte frem som ardri har fått være med å feire hverken jul eller livet.














Denne nissemannen og nissekona har tilbragt mange år i en kjeller. Stakkars, de fikk aldri hår engang. Nå er de så gamle og grå, at jeg burde vel ha laget helt nye dukker til huset, men hjertet mitt banker for disse to da, og alle barna deres, så jeg får vel prøve å gjøre det beste jeg kan ut av det.















Et troll uten kropp. Jeg husker ikke lenger hvordan jeg skulle lage kroppen engang, men jeg har funnet mange blogger med troll her på nett, så det blir vel en råd tenker jeg.
















Sånn så bua ut til Jul ifjor. I år skal det bli like kos inni også, tenkte jeg.

2 kommentarer:

  1. Hei igjen.Så koselig du har fått det på bloggen din.Så koselig plass dere bor.Drømme plass.Minner meg om slik som man ser på tv om fammilier som flytter bort fra byens stress og jag til å finne seg en drømme plass i ett hus langt inne i skogen vekk fra mas og sjas..Så mye fint garn.Ja du får prøve å strikke å tove det er kjempe kjekt.Nydelig barn du har.Så har du ei på 18 år like gammel som lille pia mi som jeg kaller henne.Du får sette i gang å strikke ferdig labb nr to skal bli kjekt å se ferdig.Ha en riktig fin Fredagskveld inne i det koselige huset i skogen.Bodil..

    SvarSlett
  2. Takk Bodil. Vi kjøpte faktisk dette stedet av oslofolk, men det ble for stille, de flyttet tilbake til byen. Selv elsker jeg stillheten og jeg er faktiskt mer ute enn inne. Jeg går tilogmed barbent året rundt *flire*. Særlig nysnø kiler bra mellom tærne se. Men rusleturen bør ikke bli så lang, bare mellom hovedhuset og uthuset, ellers blir det fort for kaldt.
    Takk for oppmuntrene ord. Nå skal jeg være flink å strikke.........

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...